بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله  (اعراف - ۴۳)

صهبای فهم در سبوی فقر

کسی مرا پرسید از خویشتنم؛ پس بشنو...

دانشجوی سال چهار رشته کارشناسی کامپیوتر؛ دوستدار رشته خودش. به مدد الهی، مشغول به کار در یک شرکت کامپیوتری ... و بشدت علاقمند به ادامه کار و رشته.

اما از استاد؛ پس بدان آنکس که به دنبال هدایت باشد، هدایت می شود و در این روزگار که از حقیقت جویان حقیقی کاسته شده پس یافتن استادی که به اشارت او رفتار نمایی و به او قائم باشی ممکن ننماید. پس بر توست که خویشتن را به تندبادها بزنی، توکل بر ذات اقدس اله نمایی و هراس به دل راه ندهی...
و فرصت کم باشد که آن را از برای جستجوی استادی چنین صرف نمودن که اگر اشتباه شود، تقصیر از جانب تو بوده که قد تبین الرشد من الغی ... پس به لطف حضرت حق، برای یافتن هدایت، به شنیدن اکتفا نما و به آیه شریفه عمل نما :

فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه اولئک الذین هداهم الله و اولئک هم اولوا الالباب  (زمر - ۱۸)
پس بشارت ده آن بندگان مرا که سخنان را می شنوند؛ پس از بهترینش تبعیت می کنند، آنها کسانی اند که خدا هدایتشان نموده و به حق آنها خود اهل خرد اند.


اما پس نیک بنگر که نکند غرق در انسان، علم و یا کلامی شوی... پس بشنو اما قانع نشو؛ تا سرحدی که از مرز شک بگذری؛ خودت را در آن بیابی که این زمانی حاصل شود که قرآن را بفهمی و وارد دین شوی بدون رجال! توجه کن اگر بخاطر اینکه  آقای فلانی چنین فرمودند و یا اینکه اینگونه می گویند وارد دین شوی، پس همینگونه خارج خواهی شد، البته این سطح دین از برای عوام مشکلی ایجاد نمی کند، اما اگر اهل سئوال هستی و بدانچه به تو داده اند راضی نگردیده ای، پس حرکت کن که گروه بسیاری جذب آدمها، صداها، لحن ها شده اند ... و گروه اندکی‌اند که خواهان دانستن‌ ...
که اسلام؛ دین تحقیق و تفحص است و پذیرش بی دلیل را چه از حق و چه از باطل؛ اشتباه می داند.

و لا تقف ما لیس لک به علم (اسراء - ۳۶)
و از آنچه که علمی نداری نسبت به آن پیروی مکن.

که از احادیث اهل بیت علیهم السلام این معنا برسد که فرمودند عبادت بی تفقه و معرفت؛ عبادت نیست ...
اما آنچه که لطف خدا از این بنده سراپا تقصیر دستگیری نمود به یمن برکت اهل بیت علیهم السلام؛‌ آن بود که مسیری به سوی خویشتن برایم روشن نمود و این ظلمتکده نفس را به نور معرفت و توحید نابود کرد که جاء الحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا...

و البته بدان که روشن نمودن مسیر با پیمودن آن تفاوت بسیار و بیشتر از فاصله آسمانها و زمین است... که بسیاری بودند که حق را دیدند و شناختند، پس در پی انکار آن برآمدند (قوم هود، بلعم باعورا و از قوم آخر الزمان، عمر و ابوبکر و بقیه مسلمین بجز چند نفر، و البته یزیدیان... )

و این مسیر را استادی نیست، که راهرو تو هستی و راه برنده؛ رب تو الله، و این راه را حضرت امام خمینی رحمت الله علیه باز نمود و به لطف آشنایی من با کسی که راهرو این مسیر است، او من و تعدادی از دوستانمان را آگاه نمود، پس قصد الی الله کردیم و هیچ مرادی و مریدی در کار نباشد، جز شنیدن و تبعیت بهترین سخن ...
و اگر اهل شنیدن هستی، با ما همراه شو ...
و بخواه که بشنوی سپس انتخاب کن... که انتخاب کننده در ظاهر تویی و در باطن، اوست ...